Cookie-toestemming

Hoewel apfelstrudel en kaiserschmarrn natuurlijk véél lekkerder zijn, serveren we vandaag alleen cookies. Maar dan wel cookies die jouw ervaring op Chalet.be optimaliseren. Dat is bijna net zo lekker! Wil je onze cookies accepteren of weigeren?

Waarom gebruiken we cookies?

Wij gebruiken cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om onze website persoonlijker en beter te maken. Denk hierbij aan:

  • Functionele cookies om de website goed te laten functioneren.
  • Analytische cookies om door middel van geanonimiseerde gegevens te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken.
  • Marketingcookies om gebruikersgedrag in kaart te brengen en zo ons aanbod zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van onze gebruikers.

Lees ons privacy-statement voor meer informatie.

Jouw wintersport in tijden van corona


Bekijk onze veelgestelde vragen over corona

Zorgeloos op wintersport met Chalet.be
Wanneer je op wintersport gaat, wil je goed voorbereid zijn. Zeker in tijden van corona. We snappen dat je geen risico wilt lopen bij het boeken van je wintersportvakantie. Bij Chalet.be boek je jouw vakantie altijd onder duidelijke voorwaarden en garanties. Daarmee bieden we je de zekerheid die je zoekt. Geen zorgen!  

 
Coronavoorwaarden
Bij het boeken van je wintersport, wil je geen risico lopen. Met onze coronavoorwaarden heb je extra zekerheid: wanneer we de door jou geboekte vakantie niet kunnen leveren, bieden we je een gelijkwaardig alternatief of annuleren we je reis, waarna je binnen 2 weken gegarandeerd je geld terugkrijgt.

Zo werkt het: 
  • Wanneer wij de door jou geboekte wintersport niet kunnen leveren, bieden we je een gelijkwaardig alternatief of annuleren wij je reis.
  • Na annulering krijg je binnen 2 weken gegarandeerd je geld terug.
  • Coronamaatregelen kunnen snel wijzigen, daarom vindt de beoordeling om te annuleren plaats vanaf 3 dagen voor aanvang van je wintersportvakantie, op basis van de op dat moment geldende coronamaatregelen.
  • Deze voorwaarden zijn onderhevig aan veranderingen in de wet- en regelgeving.

Wanneer gelden onze coronavoorwaarden? 
Als wij de door jou geboekte wintersportvakantie niet kunnen leveren, dan gelden onze coronavoorwaarden. Bijvoorbeeld wanneer het land waarin jouw bestemming ligt een verplichte quarantaine of totaal inreisverbod voor de gehele bevolking van België afgeeft. In dat geval kunnen wij de door jou geboekte reis niet leveren en zullen we je een gelijkwaardig alternatief bieden of de reis kosteloos annuleren. Bij annuleren, ontvang je van ons gegarandeerd binnen 2 weken je geld terug.

Wanneer gelden onze coronavoorwaarden niet? 
Als wij de door jou geboekte wintersportvakantie kunnen leveren, dan gelden onze coronavoorwaarden niet. Daarbij willen we graag benadrukken dat reizigers zelf verantwoordelijk zijn voor het hebben van de juiste reisdocumenten, vaccinaties, vaccinatiebewijzen en benodigde aanvullende informatie. Ook wanneer vlak voor vertrek de vereisten worden aangescherpt. Zorg dus dat je altijd goed op de hoogte bent van de actuele reisinformatie voor jouw bestemming. Besluit je zelf om niet af te reizen of eerder terug te komen, dan gelden onze standaard annuleringsvoorwaarden.

SGR-garantiefonds 
Om je 100% financiële zekerheid te bieden, zijn we lid van de SGR: Stichting Garantiefonds Reisgelden. Dit garantiefonds dekt de door jou betaalde reissom in geval van faillissement.
Lees meer over de SGR

ANVR-reizigersvoorwaarden  
We handelen altijd in jouw belang. Daar kun je zeker van zijn. We zijn namelijk aangesloten bij de ANVR; de branchevereniging die erop toe ziet dat wij aan al onze plichten voldoen.
Lees meer over de ANVR 

Nog meer zekerheid inbouwen?   
Kies dan voor een annuleringsverzekering. Hiermee heb je de mogelijkheid om je reis te annuleren bij onvoorziene omstandigheden.
Lees meer over onze verzekeringen

Veelgestelde vragen over corona

••• Algemene vragen •••
Bekijk hieronder de algemene vragen betreffende corona en wintersport.
Het ziet ernaar uit dat ik voor mijn bestemming een vaccinatie-, herstel- of testbewijs nodig heb, maar ik heb dit niet. Kan ik kosteloos annuleren?
Het niet hebben van een vaccinatie-, herstel- of testbewijs op het moment dat dit vereist wordt om naar een bestemming af te reizen - of gebruik te maken van verschillende faciliteiten op bestemming - is geen geldige reden om kosteloos te annuleren. Reizigers zijn zelf verantwoordelijk voor het hebben van de benodigde documenten, zoals een geldig paspoort of - waar toegestaan - een identiteitskaart, én de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties.
Het lijkt erop dat ik volgens de huidige maatregelen geen geldig vaccinatie-, herstel- of testbewijs meer heb tijdens mijn reis. Mag ik kosteloos annuleren?
Het niet hebben van een geldig vaccinatie-, herstel- of testbewijs op het moment dat dit vereist wordt om naar een bestemming af te reizen - of gebruik te maken van verschillende faciliteiten op bestemming - is geen geldige reden om kosteloos te annuleren. Kosteloos annuleren is alleen mogelijk op het moment dat wij jouw reis niet meer kunnen leveren. Reizigers zijn zelf verantwoordelijk voor het hebben van de benodigde documenten, zoals een geldig paspoort of - waar toegestaan - een identiteitskaart, én de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties.
Ik wil mijn reis annuleren, maar ik kan niet kosteloos annuleren volgens jullie coronavoorwaarden of de ANVR-Reizigersvoorwaarden. Welke annuleringskosten gelden er?
Mocht je de gehele boeking willen annuleren, dan zijn onderstaande standaard annuleringsvoorwaarden van toepassing. In alle gevallen is de reiziger de reisorganisator, per geannuleerde reservering, de premie voor een eventuele annuleringsverzekering, de reserveringskosten, de SGR-bijdrage en de volgende annuleringkosten verschuldigd:
  • Bij annulering tot 43 dagen voor vertrek: 30% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf 42 t/m 29 dagen voor vertrek: 60% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf 28 t/m 8 dagen voor vertrek: 90% van de reissom;
  • Bij annulering van 7 dagen voor vertrek tot de dag van vertrek of later: 100% van de reissom.


Annuleringen buiten kantooruren of verzonden op niet-werkdagen, worden gezien en verwerkt op de eerstvolgende werkdag. De betreffende werkdag geldt als de dag van ontvangst van je annulering.
Hoe blijf ik op de hoogte van de actuele regelgeving ter plaatse?
Actuele reisadviezen en aanvullende informatie is te vinden op de website van de FOD Buitenlandse Zaken. Je bent zelf verantwoordelijk voor het hebben van de juiste reisdocumenten, benodigde aanvullende informatie en om te checken of alles ook bij vertrek van de reis nog actueel is.